Історична довідка
Історична довідка опорної школи
Школа – це маленька держава…
Так колись сказав мудрий педагог, наш земляк Олександр Антонович Захаренко. У цій державі мають бути особливі закони, звичаї та традиції, сутність та спрямованість яких визначаються ідеями та мріями, що народжуються багатою дитячою фантазією і бажанням залишити після себе добрі справи…
«…В Україні, і зокрема на Черкащині, різноманіття сільських шкіл схоже на різноманіття весняних квітів на узліссі – кожна єдина в своєму роді, має власне обличчя», - писав Захаренко.
Саме тому ми самі прагнемо зробити нашу школу такою, що має власне обличчя, хочемо, щоб її пізнавали серед інших.
У чарівному місці, над мальовничим озером, в оточенні красунь – ялинок, струнких берізок стоїть двоповерхова велична споруда, загальною площею 3574 м2
Це наша Степанецька спеціалізована школа. Ніби звичайна школа, знаходиться у звичайному українському селі, працюють і вчаться в ній звичайні вчителі і учні. Проте багато тут незвичайного.
Нашу школу можна назвати
Школою Мрійників,
Школою Ентузіастів,
Школою Спортсменів,
Школою Допитливих ,
Школою Енергійних,
Школою Рішучих,
Школою патріотів України,
Школою Талановитих.
Це єдиний стабільний благополучний острівок на селі, де зберігаються закони порядності і розуму, доброти і мудрості, співчуття і любові.
Тому мудрі слова провідного вченого-педагога, народного академіка:
«Люди живіть для добра, бо воно наповнює душу теплом», - стали педагогічним кредом нашої школи.
Степанецька школа побудована у 1980 році, має свою історію і добрі освітянські традиції.
За 38 років було випущено майже 1000 учнів.
У 2003 році школу реорганізовано у спеціалізовану.
У 2007 році на базі школи створено експериментальний майданчик та запроваджено поглиблене вивчення біології, фізичної культури.
У 2013 році за результатами праці Степанецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів занесена до 25 кращих шкіл Черкащини.
У 2015 році Степанецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів визнана однією з найкращих шкіл України за участю у Міжнародній природознавчій грі «Геліантус».
У 2017 році школа отримала статус інноваційної школи.
У 2018 році реорганізована у КНЗ «Степанецька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів» Степанцецької об’єднаної територіальної громади Черкаської ради.
Концепція діяльності опорної школи
Концепція закладу має реалізувати ідею безперервності освіти й виховання, організувати процес навчання і виховання учнів, щоб зробити його змістовним та ефективним, відповідним основним потребам дитини та основним стратегічним напрямкам освіти ХХІ ст..
В основі нашої педагогічної філософії є дитина – найвища цінність на Землі. Насамперед потрібно намагатися бачити особистість, яка є індивідуальною, неповторною. Коли дитина вірить у себе і в свої пізнавальні таланти, в ній прокидається інтерес і прагнення до пізнання.
Сучасні соціально-економічні, культурно-освітні процеси розвитку країни позначили потребу в особистостях, яких характеризує розуміння світу як єдиної системи багатогранних форм, існування культур, мов, ідей, поглядів, яким притаманний високий рівень усвідомлення цієї різноманітності і єдності водночас.
Зусилля педагогічного колективу школи спрямовані на те, щоб навчити учнів проектувати і формувати активні моделі життя, моделі успішної людини.
МЕТА КОНЦЕПЦІЇ
Створити умови та забезпечити творчий розвиток особистості школяра шляхом формування в учнів інтересу до знань, свідомого ставлення до навчання, саморозвитку, самовиховання й самореалізації в освітньому соціально-культурному середовищі, в умовах сучасної освіти.
МІСІЯ ШКОЛИ
Школа - це будинок, в якому кожен знаходить друзів (дорослих і однолітків), центр розкриття здібностей і набуття впевненості, це ресурсний центр самореалізації, це заклад, що готує до успішного життя та набуття вмінь для того, щоб:
-
знати
-
діяти
-
жити разом і спільно бути.
ЗАВДАННЯ
-
створення нового педагогічного середовища, налаштованого на персональний талант дитини.
-
зорієнтувати навчання та розвиток учнів на індивідуальні можливості та потреби дитини.
-
виховати в дитині потребу та пробудити в ній природне бажання розвиватися.
ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Створення моделі компетентного випускника, здатного до самоосвіти та саморозвитку протягом усього життя, до творчого розв’язання будь-якої проблеми, уміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, до створення нового стабільного осередку суспільства, цінності якого полягатимуть у балансі екологічного, економічного та соціокультурного простору.