A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
"Степанецький ліцей - опорний заклад загальної середньої освіти"
Степанецької сільської ради об `єднаної територіальної громади Черкаської області

Методичні рекомендації з дистанційного навчання

Рекомендації педагогічним працівникам щодо організації дистанційного навчання:

1. Опрацюйте нормативні документи, щодо використання технологій дистанційного навчання в умовах карантину та воєнного стану, зокрема:

•        Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України 08 вересня 2020 року № 1115;

•        Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України 25 вересня 2020 року № 2205 (із змінами).

2. Забезпечте отримання навчальних матеріалів, спілкуйтесь з учнями під час навчальних та корекційно-розвиткових занять, консультацій, що проводяться дистанційно, передавайте відео-, аудіо-, графічну та текстову інформації в синхронному або асинхронному режимі переважно через платформу Google Клас (GoogleCIassroom), Zoom.

3. Самостійно визначайте режим (синхронний або асинхронний) проведення окремих навчальних занять (їх частин). При цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, організовуйте в синхронному режимі (решта навчального часу організовується в асинхронному режимі). Практикою визначено, що найбільш ефективними є заняття, проведені в комбінованому режимі.

4. Використовуйте інші засоби комунікації (телефонний, поштовий зв’язок тощо), доступні для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу (обмежений доступ) до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, недостатня кількість засобів для всіх членів родини, які навчаються одночасно, зокрема дітей із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо).

5. Врахуйте в календарно-тематичному плануванні (або внесіть зміни до нього), зокрема визначте теми (повністю або частково):

•        які учні можуть опрацювати самостійно;

•        з яких обов’язково треба провести онлайн-уроки, консультації;

•        у яких подасте матеріал в асинхронному режимі.

6. Перегляньте зміст і обсяг домашнього завдання:

•        завдання повинні бути посильними;

•        завдання повинні бути диференційованими;

•        необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості учнів;

•        обов’язково попередньо визначати час на їх виконання з розрахунку, що загальна кількість часу, що відводиться на виконання домашнього завдання не повинна перевищувати:

-        не більше 1 години у 3-5 класах;

-        не більше 1,5 години у 6-9 класах;

-        не більше 2 години - у 10-11 класах.

•        учням 1-2 класів не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час;

•        дітям з ООП не рекомендуються обов’язкові завдання для самопідготовки у позанавчальний час.

7. Чітко дотримуйтесь розкладу уроків, уникайте перевантаження учнів. Дійте під час дистанційного навчання відповідно до санітарних норм щодо організації освітнього процесу, зокрема щодо:

•        обсягу домашніх завдань (пункт 6);

•        в  умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації іншого характеру безперервна тривалість навчальних занять при організації дистанційного навчання у синхронному форматі не повинна перевищувати для учнів:

-        1-2 класів - 2 навчальних занять по 30 хвилин або 3 - по 20 хвилин;

-        3-4 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 30 хвилин, або 4 - по 20 хвилин;

-        5-6 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 35 хвилин, або 4 - по 25 хвилин;

-        7-9 класів - 2 навчальних занять по 45 хвилин або 3 - по 40 хвилин, або 4 - по 30 хвилин, або 5 - по 25 хвилин;

-        10-11 класів - 3 навчальних занять по 45 хвилин або 4 - по 35 хвилин, або 5 - по 30 хвилин, або 6 - по 25 хвилин.

Примітка. Дотримання санітарно-гігієнічних норм у цьому питанні досягається двома способами:

  • намагатись початок кожного заняття проводити синхронно в режимі відеоконференції протягом зазначеного вище часу, решту частину уроку відвести на самостійну роботу учнів без використання електронних ґаджетів (Наприклад: повторення, актуалізація знань, вивчення нового матеріалу – в режимі відеоконференції  - 20 хв, закріплення вивченого, практичне застосування знань – самостійно – 25 хв);
  • заняття розділити на дві рівних частини, які проводити синхронно в режимі відео-конференції протягом часу, який не перевищує зазначений вище,  середню частину уроку відвести на вправи з фізичним і психологічним розвантаженням, на самостійну роботу учнів без використання електронних ґаджетів (Наприклад: повторення, актуалізація знань, вивчення нового матеріалу – в режимі відеоконференції - 15 хв, вправи з фізичним і психологічним розвантаженням, закріплення вивченого – самостійно – 15 хв, практичне застосування знань, узагальнення вивченого, підсумки уроку, рефлексія – 15 хв).

•        По можливості зменште обсяг навчального матеріалу, який учні мають опрацювати самостійно.

8. Використовуйте готові онлайн-консультації, розміщені на освітніх платформах, аби пояснити новий матеріал. Надавайте учням посилання на відео.

Сформуйте базу власних уроків (матеріалів до них) й надавайте учням доступ до них.

9. Дотримуйтесь чіткого алгоритму, коли даєте учням завдання:

•        вкажіть тему;

•        зазначте, що саме опрацювати;

•        зорієнтуйте, де подивитися матеріал чи завдання;

•        вкажіть, куди надіслати готове завдання;

•        вкажіть термін, до якого прийматимете роботу.

10. Забезпечте постійний зворотний зв’язок з учнями — і під час, і після виконання завдання. Якщо завдання складне, творче чи потребує кількох редагувань, зворотний зв’язок має бути швидким. Для цього використовуйте месенджери, чати тощо. Таке спілкування посилює відповідальність учнів та їхню активність у навчанні.

11. Систематично перевіряйте знання учнів. Найліпше здійснювати оцінювання навчальних досягнень учнів у режимі онлайн або на дистанційних платформах, що мають відповідний інструментарій. Пам’ятайте, що оцінювання в онлайн-режимі з часовими обмеженнями та використання творчих завдань, розроблені особисто вчителем завдання сприяють дотриманню принципу академічної доброчесності.

12. Не критикуйте отримані від учнів відповіді. Разом з оцінкою надавайте розгорнуті коментарі: що учень виконав добре, що йому варто доопрацювати, що зробити, аби поліпшити результат тощо.

Саме у дистанційному навчанні актуалізується формувальне оцінювання, спрямоване підтримувати кожного учня. Спільно з’ясовуйте зміст зробленого, встановлюйте взаємозв’язки, порівнюйте реальні результати з очікуваними, аналізуйте, робіть висновки тощо.

13. Розробіть індивідуальні освітні траєкторії для тих учнів, які не мають технічних можливостей навчатися разом з усім класом дистанційно, для учнів з ООП.

14. Особливу увагу приділяйте одинадцятикласникам, які готуються до ЗНО. За потреби надавайте індивідуальні консультації та спрямовуйте готуватися самостійно.

15. Розробіть правила співпраці під час карантину спільно з батьками та учнями. Підтримуйте зворотний зв’язок з батьками, інформуйте їх про рівень навчальних досягнень їхніх дітей.

16. Пам’ятайте про особливу роль класних керівників та вихователів — налаштовувати на навчання, подавати інформацію, спілкуватися з батьками та учнями.

17. Проведіть діагностичне оцінювання навчальних досягнень після завершення карантину та повернення учнів до школи, аби з’ясувати, чи готові вони до подальшого навчання. За результатами діагностики, за потреби, скорегуйте календарно-тематичне планування залежно від потреб учнів.

18. Користуйтеся нагодою підвищити кваліфікацію під час карантину. Займайтеся самоосвітою й отримуйте нові знання, досвід і можливості!

На основі рекомендацій розроблених фахівцями Державної служби якості освіти України та її територіальних органів.

 

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень