Порядок дії у випадку порушенню прав учасників освітнього процесу у кіберпросторі
Порядок дії у випадку порушенню прав учасників освітнього процесу у кіберпросторі
-
Дитина, яка зіштовхнулась з онлайн ризиком потребує підтримки, без осуду чи критики.
-
Не надавайте ситуації зайвого розголосу в школі — не робіть із цього скандал чи публічне обговорення, оскільки це ще більше травмує дитину.
-
Вирішення ситуації потребує включеності як адміністрації школи, так і батьків дитини.
-
Для збереження доказів дитина, яка є постраждалою, має зробити скрін переписки, де видно, кому і коли були надіслані матеріали.
-
Прибрати фото чи відео матеріали з мережі доволі непросто і важливо зупинити поширення такого контенту через видалення зображень:
- у діалогах дитини, яка поширила матеріали;
- у хмаросховищах, на пристроях, у діалогах та групах тих, хто їх зберіг собі (наприклад, учні класи);
- у соціальних мережах через звернення до адміністрації ресурсу.
Якщо це не допомогло вирішити ситуацію - звернутись до правоохоронних органів. Звернутися за порадою щодо дій кривдника до батьків, вчителів, довіреної особи або зателефонувати на національну дитячу "гарячу" лінію (у будні: з 12.00 по 16.00 за номером 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних) та 116 111 (безкоштовно з мобільних).
-
Для отримання учнями рекомендацій, як поступати у схожих ситуаціях, використовувати чатбот проєкту https://stop-sexting.in.ua/chatbot/