"Виявлення страхів і тривожності"
Страх – це симптом невирішеного конфлікту. А у випадку дитини може бути проявом неблагополуччя всієї сім`ї. За ширмою страху часто ховаються відчуження дитини, незавершена сепарація, страх втрати влади над близькими; відсутність ресурсу для розвитку нових ролей, які вимагає середовище від учня; тощо. З учнями 3 го класу, було проведено методику "Виявлення страхів і тривожності" Є. Рогов. Методика дає змогу зрозуміти, що дитину тривожить та чого вона боїться. Найпоширенішими шкільними страхами, що пов`язані з навчанням, є: страх зробити помилку; страх не виправдати очікування рідних. Ця група страхів часто навіюється близькими дитини. Так, тривожні батьки, котрі часто ставлять високу планку та намагаються підігнати дитину під власні стандарти та вимагати відповідності школяра «ідеальному образу», часто роблять своєю синові чи доньці «ведмежу послугу»: забираючи право помилятися чи переводячи будь-який вчинок в оцінювання тільки по шкалі «правильно-неправильно» - практично блокують природню креативність дитини. Маленький школяр є загнаний в чіткі сценарії та регламентовані ролі, блокує ініціативу в поведінці, намагається діти тільки так, як говорить значимий дорослий. Дітям було представлено добірку практик та ігор для подолання страхів та тривожності.