Діагностика готовності учнів 4 класу до навчання у середній школі
Згідно з річним планом практичного психолога Іванової Ю.О. в Степанецькому ліцеї відбулася діагностика готовності учнів 4 класу до навчання у середній школі. Працювала за такими методиками:
1. Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації Н.Лусканової.
2. Методика «Мої думки».
3. Методика «Самооцінка».
4. МЕТОДИКА «АГРЕСИВНА ПОВЕДІНКА» (За Є. Ільїним та П. Ковальовим).
5. Методика «Самодіагностика».
6. Методика «Готовність до середньої школи» та бланку для відповіді учнів.
Під час навчання в школі дитина долає кризові перехідні етапи, кожний з яких має свою специфіку, свої проблеми, що вимагають особливої уваги шкільного психолога. Одним з таких етапів є перехід із молодшої школи до середньої. Складність цього періоду обумовлена передусім сукупністю тих змін, що відбуваються у внутрішньому світі дітей даного віку. Дорослішають і розвиваються розумово, психічно й фізично самі діти. Основний зміст розумового розвитку школярів у цей період полягає в перебудові всієї пізнавальної сфери у зв'язку з розвитком теоретичного мислення. У свою чергу, теоретичне мислення, тобто мислення в поняттях, сприяє виникненню таких новоутворень молодшого шкільного віку:
· довільність;
· внутрішній план дій (планування);
· рефлексія.
За допомогою вказаних методик не тільки збагачуються знання про особистість кожної дитини, а й визначаються шляхи корекційно-профілактичної роботи з поліпшення її емоційного стану, попередження тривожності, дезадаптації, порушень у поведінці, які перешкоджають нормальному емоційному самопочуттю дитини та ускладнюють процес спілкування з однолітками.