A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад
"Степанецький ліцей - опорний заклад загальної середньої освіти"
Степанецької сільської ради об `єднаної територіальної громади Черкаської області

Консультація психолога

Дата: 25.01.2024 22:46
Кількість переглядів: 143

Фото без опису

Вікові особливості учнів 5-тих класів та їх адаптація до навчання.         

            Розпочався другий семестр навчального року і вже можна проаналізувати  як і, взагалі, чи відбулась адаптація дітей до навчання у середній школі.

            Життя п'ятикласника доволі стресове. Багато нових предметів і вчителів, різні вимоги, необхідність самостійного виконання домашніх завдань (якщо учень відвідував групу подовженого дня в початковій школі) і як наслідок — зниження успішності — такі проблеми постають перед багатьма учнями. Перше півріччя у 5-му класі вважається важчим, ніж у 1-му.

            Основними задачами  розвитку учнів п’ятого класу є:

  1. Оволодіння базовими шкільними навичками та вміннями.
  2. Формування загальних навчальних вмінь та навичок, уміння вчитися.
  3. Розвиток навчальної мотивації, формування інтересів.
  4. Розвиток навичок співробітництва з однолітками, уміння змагатися з іншими, правильно і різнобічно порівнювати свої результати з успішністю інших.
  5. Формування уміння домагатися успіху і правильно відноситися до успіхів та невдач, розвиток упевненості в собі.
  6. Формування уявлення про себе як про вмілу людину з великими можливостями розвитку.

            Основні причини, які можуть стати на заваді адаптації до навчання.

     Найголовніша проблема неуспішності в тому, що діти не вміють ефективно спланувати час, щоб його вистачило не лише на заняття, а й на відпочинок. Це і призводить до перевтоми, частих захворювань, зниження оцінок і втрати інтересу до навчання.

        5-6-ті класи вважаються вирішальними у тому, буде дитина вчитися чи вона відмовиться від зусиль у цьому напрямі й почне самореалізовуватися в інший спосіб.

      В інтелектуальному аспекті починається поступовий перехід від конкретного мислення до абстрактного. Проте абстрактне мислення ще недостатньо розвинене, тому навчальний матеріал, в якому багато нових понять, опановується важче. Більш легко учні запам’ятовують цікаве, конкретне, практичне, актуальне.

            Багатьом дітям, зокрема сором'язливим, важко спілкуватися з новими вчителями. Тому дітей-п'ятикласників важливо вчити ефективних прийомів спілкування, зокрема вмінню долати сором'язливість (як попросити про послугу, допомогу тощо).

      Зміни відбуваються і у соціальному розвитку. У структурі класу формуються групи, переважно з дітей однієї статі. Лідерами найчастіше є учні, які добре вчаться або можуть зацікавити інших особливими здібностями чи навіть новими іграшками, модними речами.

         Крім того важливо,  що п'ятикласники  уже не відвідують групу подовженого дня, більшість ходить додому самостійно і часто бувають вдома самі. У зв'язку з цим треба особливу увагу приділити навчанню дорожньої і побутової безпеки, а також умінням спілкуватися зі сторонніми людьми та відмови від пропозицій пограти у небезпечних місцях і з небезпечними предметами.

        Дорогі батьки, будь-які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми.  Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя може відрізнятися у дітей одного віку. Дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах.Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, тоді якомога швидше зверніться до класного керівника або психолога.  Пам'ятайте, що основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага і розуміння.

Практичний психолог ліцею Юлія Шинкаренко

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень